Tento web využívá soubory cookies. Pro úplnou funkčnost stránek musíte s využitím cookies souhlasit. Souhlas je možné kdykoliv odvolat. Souhlasím

Vyhledávání

Zpět na stránku Menstruace

81 % žen má bolestivou menstruaci

Vloženo: 11. 03. 2015

Průměrná žena menstruuje během svého života 3 500 dní. Přestože jsou si ženy nezbytné úlohy menstruace vědomy, období jejího průběhu obvykle nepatří mezi nejoblíbenější části měsíce. Důvodů je hned několik.

Kromě zvýšené potřeby hlídat sebe samu se s menstruací mohou pojit nepříjemné potíže. Perioda nemusí být pravidelná, menstruování může být bolestivé nebo v kombinaci s dalšími neduhy příliš dlouhé.

V tomto článku přinášíme rady, jak nepříjemné průvodní jevy menstruace potlačit, a to zcela přírodní cestou:

 

TIP 1: Mateří kašička

Mateří kašička je až bájný lék. Produkt žláz mladých včel, dělnic, který drží včelí larvy první dny při životě, může pomoci s grácií překonat menstruaci především díky velkému obsahu vitamínu B. Jeho zvýšená koncentrace v těle je totiž účinným spolubojovníkem proti bolestem. Výhodou mateří kašičky jsou také antivirové a protizánětlivé účinky, které pomáhají omezit vznik bakterií v rodidlech. „Mateří kašička obsahuje celý komplex vitaminu B a také vitaminy C, A, D a E. Patrně je také jediným přírodním zdrojem neuropřenašeče cholinacetátu. Také je v kašičce přítomna kyselina nukleová, která podporuje regeneraci buněk," potvrzuje účinky Petr Galle ze společnosti Vegall Pharma, která nabízí ženám přírodní produkt Sarapis mensis nebo Sarapis plus s vysokým obsahem mateří kašičky.

Produkty s mateří kašičkou by ženy měly užívat ve zvýšené míře především v chladnějších měsících, jelikož studie ukazují, že právě v zimním období je menstruace zpravidla silnější a delší. „U žen mateří kašička především napomáhá vyrovnávat hladinu hormonů v krvi, čímž se stává vhodnou látkou jak pro ženy plodné, tedy menstruující, tak pro ženy v klimakteriu. Doprovodným účinkem dlouhodobého užívání přírodní kašičky je navíc podpora správné hladiny cholesterolu a krevního tlaku," souhlasí gynekolog a sexuolog MUDr. Pavel Turčan.

 

TIP 2: Čerstvé ovoce

Až 81 % žen uvádí, že během menstruace zažívá bolestivé křeče. Lékaři dodávají, že akutní formu pak prožívá 15 % žen, jejichž potíže je třeba léčit. Vznik nepříjemných potíží je spojen s nedostatečnou nebo nadměrnou hladinou skupiny hormonů prostaglandinů, které vyvolávají stahy dělohy a břišní stěny. To může vést taktéž k velmi silnému krvácení. Účinnou látkou pro stabilizaci hladiny prostaglandinů jsou rostlinné fenoly zvané flavonoidy. „Flavonoidy najdete v našich zeměpisných podmínkách snadno. Jsou obsaženy v jablcích, borůvkách nebo třeba švestkách. Spolu s dávkou antioxidantů v tomto ovoci přispíváte k okysličování krve, a tím i ke zmírnění bolestivých menstruačních křečí," vysvětluje Petr Galle. Potravin s flavonoidy se však musí zkonzumovat značné množství, aby byl efekt citelný. Další možností je volba doplňků stravy, které zajistí pokrytí dostatečné denní dávky.

 

TIP 3: Sója

Zajímavou alternativou při boji proti menstruačním bolestem a výkyvům nálad pramenícím z premenstruačního syndromu je sója. Jako zdroj esenciálních aminokyselin, minerálů i vitamínů je vhodná pro udržování těla v rovnováze. Esenciální aminokyseliny napomáhají tvorbě bílkovin a celkové detoxikaci organismu, která je v období menstruace kritická. Stejně jako mateří kašička má protizánětlivé účinky a zabraňuje vzniku mykóz. Zároveň je v sóji vysoká koncentrace vitamínů B, především B2, B6 a B12. „Vitamíny B podporují psychickou činnost, jsou tedy správným prostředkem v boji s únavou a depresí. Také podporují imunitní systém a zároveň tvorbu červených krvinek. Jsou tedy jakýmsi regulátorem hormonální aktivity v těle," objasňuje Petr Galle.

TIP 4: Brusinky

V období menstruace jsou značně prospěšným ovocem brusinky, například v sušené variantě. Ty jsou ideálním doplňkem stravy zejména tehdy, pokud žena trpí zvýšenou plynatostí. Hořčík obsažený v brusinkách totiž povzbuzuje látkovou výměnu, čímž má pozitivní dopad na trávení. Produkty z brusinek doporučují gynekologové zařadit do jídelníčku i jako prevenci proti zánětům s močového měchýře, močových cest, a na bolesti hlavy. Pokud ženu nadýmání trápí i mimo menstruaci, měla by do jídelníčku zařadit sušené ovoce pravidelně. Vedle sušených brusinek může sáhnout také po meruňkách a fících či ořeších.

 

Na bolestivou či nepravidelnou menstruaci doporučujeme:

Používat přírodní potravní doplňky, které obsahují mateří kašičku, dostatek flavonoidů nebo sóju. Ideální je prostředek Sarapis Mensis, který obsahuje jak mateří kašičku, tak extrakt ze sojových bobů a červeného jetele a také extrakt z brusinek. Doplněn je o další důležité výživové látky (vitamíny, minerály) Více informací najdete zde.


Důležité další odkazy a články:

VEGALL Pharma s.r.o.

Centrum MEDIOL

Sarapis mensis

Zobrazeno: 0x

Zpět na stránku Menstruace

Nejčtenější články

Střeva jsou klíčový orgán imunity

Naše střeva jsou díky bilionům místních mikroorganismů klíčovým orgánem pro naši imunitu. Ovlivňují například produkci bílých krvinek v jiných imunitních centrech, jako je...

Paluba letadla je rájem virů a bakterií. Jak během letu na dovolenou neonemocnět?

Trávit svou letní dovolenou s kapesníkem v ruce nebo ještě hůře v hotelové posteli nechce nikdo. Přesto se mnoho lidí po dlouhém letu letadlem do vysněné...

4 zdravotní obtíže, o nichž jste možná nevěděli, že za nimi stojí oslabená imunita

Imunitní systém je hlavní hradbou našeho těla proti nemocem. To, že nás ve chvíli jeho oslabení může zachvátit rýma, kašel, chřipka či angína, ví i malé dítě.

X